Saturday, November 24, 2012

Assalamualaikum w.b.t..

"tidak kiralah dengan siapa pun kita berbahasa , bergurau senda , bekerja , bertegur sapa , bercakaplah dengan sebaik-baik bahasa , bergaullah dengan sebaik-baik cara
kerana , mereka juga ialah manusia . bila dengan manusia , tawan mereka dengan HATI . pada hati , ada semua rahsia manusia . ^^ buat baik selalu , setiap masa , tempat dan keadaan . ganjaran Allah Yang Maha Luas menanti . 

tanpa mengira darjat . 
semoga Allah permudahkan . =D


*hidup memang dengan manusia pun , nafikan banyak mana pun , mustahil dapat lari . belajarlah skills bersama manusia ; setiap hari . didik hati , berlapang dada lah. Kekadang jangan fikirkan diri je, sibuk nak suruh orang jaga hati kita sampaikan terlepas pandang yang kita telah lukakan hati dia. Muhasabahlah balik. Ingat jangan sampaikan ukhuwwah yang telah berpaut itu terputus..


Disebabkan perangai kita jugak lah orang boleh meluat.. apatah lagi saling memendam kesalahan.. Susah ke nak jadi pemaaf?? Contohilah Rasulullah..teladan yang paling baik..sifat pemaaf kan sifat Rasulullah..kita dah dilahirkan dalam Islam..Al-Quran dan As Sunnah panduan kita..alhamdulillah semua tu adalah nikmat dari Allah iaitu nikmat Iman dan Islam..Bersyukurlah..


Hargailah surrounding kita orang disekeliling kita..=)

Fikir dan terus fikir..Saya x suka jika ukhuwwah itu terputus disebabkan perkara yang remeh temeh..Janganlah diperbesarkan..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...