Wednesday, May 30, 2012

La Tahzan

Bismillah.. Assalamualaikum.. Apa khabar iman sahabat pembaca sekalian? Moga sentiasa bertambah dan terus bertambah..Andai berkurang muhasabah dan beristigfarlah mohon keampunanNYA..Moga dalam redhaNYA sentiasa..Insya Allah..


Kadang-kadang mengapa hati wanita sering bersedih? Mungkin kerana hati wanita itu sangat lembut dan mudah terhiris..dah memang wanita begitu kan..:) lumrah..:)


Teringat kembali soalan ni glamour jugak lah..


Soalan yang ditujukan kepada ustaz Azhar Idrus : "Ustaz,kenapa ya hati perempuan ni kadang² tiba² je rasa sedih tanpa sebab. Ada orang kata syaitan yang ganggu! Ada petua tak untuk elakkan hati kita ni sedih? Kadang² bila bangun pagi rasa sedih, kadang² rasa macam rindu.Tapi tak tau rindu pada siapa?"

Jawapan dari Ustaz Azhar Idrus :
"PERKARA BIASA. HATI PEREMPUAN MEMANG HALUS, HANYA LELAKI SEJATI YANG MAMPU MENJADI
PENAWAR...
 


P/S : Jadikan setiap titisan air matamu menjadi suatu yang tak ternilai harganya.. dengan mengalirkannya kerana Allah dan RasulNya, samada disebabkan mengenangkan setiap dosa yang telah dilakukan jiwa, atau kerinduan kita kepada Dia dan juga RasulNya ataupun apa sahaja yang berkait denganNya..

Jangan bazirkan air matamu kerana harta, wanita / lelaki ataupun dunia, kelak ia membuatkan diri kita menjadi sangat dhaif lagi hina, malah turut membuatkan jiwa kita binasa..

Renungan buat diriku serta sahabat2 semua... Kenapa harus bazirkan sesuatu kerana suatu yang bersifat sementara, sedangkan ada peluang untuk membuatkan ia tak ternilai disisiNya untuk selama-lamanya :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...