Wednesday, February 6, 2013

Perjuangan

Bismillahirrahmanirrahim...Assalamualaikum w.b.t...
update blog sikit..saat hati meronta..Ya Allah kuatkan lah hati ini..


Sesungguhnya...:-
BEKERJA ITU BERJUANG ...

Perjalanan ini sangat melelahkan 
Aku tidak temui rehat 
Bekerja terus tanpa mengenal penat 
Pernah aku terfikir untuk berhenti

Tetapi arus dalam diri terus menolak ...
Aku terus berlari !
Terkadang aku bertanya
Apakah kembara ini masih panjang
Atau ia telah berakhir
Aku tidak berani mungkir
Ini sudah takdir
Sesekali aku bertahan
Melepas nafas kelelahan
Tiba -tiba pula aku terus memacu
Berlalu dgn laju
Seketika aku terhenti
Memohon sekadar menanti
Tetapi sebentar cuma .....
Aku terus berlari lagi
Aku di sini duhai Ilahi
Pasrah di lambung ombak kuasa - MU
Akur aku hanya seorang hamba ....
hamba perlu terus bekerja
Tiada istirehat di sini !

~be positive sue! dalam setiap tingkah dan lakumu..
"Ketenangan diperolehi dari Iman krn hanya mereka yg beriman kpd Allah SWT, redha kpd qadha dan qadar-Nya dpt tersenyum saat menerima ujian!." Ustaz Emran



  jadilah orang yang positive..sesungguhnya orang yang positive itu adalah orang yang senang temui jalan   kebahagiaan..



Ok itu saja..=) Senyum Smile...~senyum sokmo!

Love u ma dan bak..=)

Sekian..Wassalam



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...